Psikoloji nedir ? Nasil Psikolog olunur ?









Merhaba dostlar. Epeydir bişeyler yazmayı düşünüyordum fakat şu aralar üşengeçliğim acayip üstümde. Değil yazı yazmak kolumu kaldırmaya bile üşeniyordum. Fakat böyle olmayacağını düşünüp kendimi tokatliyip an itibariyle kendime gelip bu yazıyı yazıyorum. Bu makale Nasıl Psikolog olunur ? Ve Psikoloji bilimi nedir, ne değildir üzerine olacak. Psikoloji yazmayı düşünen genç arkadaşlarım için belki yol gösterici bir makale olabilir diye düşünüyorum keyifli okumalar dilerim.

Öncelikle Psikoloji nedir ? Bu sorunun cevabını kısa bir şekilde özetlemek istiyorum.

Psikoloji ; İnsan ve hayvan davranışlarının bilişsel ve davranışsal temellerini inceleyen bir bilim dalıdır. Bilişsel ve davranışsal temellerin altında yatan süreçleri detaylıca inceler. Psikolog olabilmek için 4 Yıllık Psikoloji lisans mezunu olmak gerekmektedir. Tabi bu süreç sadece 4 yıl ile kalmıyor yüksek lisans yapmanız şarttır

İyi bir Psikolog nasıl olunur ? Neler aranmalı ? ;  Öncelikle çok sabırlı ve araştırmaya yatkın olmanız gerek. Yeri geliyor hocalarımız bize günlerce süren araştırmalar yaptırıp 0'dan akademik tez makalesi yazdırıyor. Evet 0'dan yanlış duymadınız ! Günlerce süren yoğun araştırmalara dayanmanız gerekiyor. Ama bunlardan en önemlisi iyi bir dinleyici olup danışanlarınızın anlattıklarını iyi analiz edip ona göre bir çözüm bulmanız gerekiyor. Eğer sabrınız yoksa '' ya banane bu adamın derdinden'' diyenlerdenseniz bu meslek kesinlikle size göre değil uzak durun. Bir diğer önemli konu ise Maddiyat konusu. Çoğu genç arkadaş bu mesleği maddiyatı gerçekten iyi olduğu için seçiyor fakat yanılıyor.  Psikoloji şuan ataması durmuş olan , özel sektörde maaşları 1800-1900 tl arasında değişen bir bölüm. 2000 lira ve üstü alıp özel bir kurumda çalışan birini şu zamana kadar duymadım. O Yüzden ben çok para kazanırım diye düşünüyorsanız kesinlikle para için bu bölümü yazmayın. Okul bittikten sonra terapi eğitimlerine en düşük  1000 lira vermeyi göze almayı unutmamanızı öneririm.


Derslerde neler görüyorsunuz ? ;  Şuan 3. sınıf bir öğrenciyim. Şu zamana dek Psikolojiye Giriş, Sosyoloji , Öğrenme Psikolojisi , Gelişim Psikolojisi , Araştırma Teknikleri gibi giriş derslerini gördük ağırlıklı olarak. Tabi baş belası olan İstatistik 1 , İstatistik 2 ve SPSS'i unutmamak lazım. Matematikle arası hiç olmayan biri olarak 3 senedir bu istatistik belasını verememenin gururunu yaşıyorum 😛

Matematik ile aram yok Psikoloji okurken sıkıntı çeker miyim ? Bölüm genel olarak sözel ağırlıklı.  Hatta genel değil %90 sözel ağırlıklı. Sayısal olan 3 dersiniz olacak.  Matematik ile aram hiç iyi olmadı şu ana kadar ve ben acayip zorlanıyorum şahsen. Ama bunu çalışmayışıma bağlıyorum. Sadece sınavdan 1-2 gün önce 1 saat falan çalışıp istatistik sınavına giriyordum. Düzenli çalışılırsa yapılır diye düşünüyorum o yüzden korkmanıza gerek yok.


Aklıma gelen internette en çok araştırılan soruları ufakta olsa cevaplamaya çalıştım. Eğer başka sorularınız olursa yazının altına yorum olarak gönderebilirsiniz seve seve cevaplarım.

Görüşmek üzere ! 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Psikoloji Ogrencilerinin Izlemesi Gereken Filmler

Hayatı Sınırlarda Yaşamak

Psikoloji Temali Film Onerileri